• BIST 107.202
  • Altın 145,420
  • Dolar 3,5161
  • Euro 4,1312
  • Trabzon : 26 °C

İzmir'de Horon Zamanı

29.01.2010 16:08
Akçaabatlı hemşehrimiz Osman Yardım, İzmir’de bulunan Karadenizliler’e horon öğretiyor.
İzmirde Horon Zamanı

İzmir Ege Üniversitesi Devlet Türk Musikisi Konservatuarı Türk Halk Oyunları Bölümü 3. sınıf öğrencisi olan Akçaabatlı hemşehrimiz Osman Yardım, İzmir’de bulunan Karadenizliler’e  horon öğretiyor.

 

İzmir’de doğan ya da genç yaşta İzmir’e giden Karadenizli gençler, kültürlerini yaşatmaya çalışıyor. Karadeniz insanı için kültürünü yaşatmanın en bilinen yolu, dernek ya da vakıflarda biraraya gelip, ortak bir etkinlikte bulunmak... Horon öğrenmek de bu etkinliklerin başında geliyor. Gençler için horon sadece bir oyun değil, birçok duygunun paylaşıldığı şölen.  İzmir Maçkalılar Eğitim Kültür ve Sosyal Dayanışma Derneği’nde bir araya gelen gençler horon öğreniyor, birlikte horon oynuyor. Düzenlene kursu öğreticiliğini ise Akçaabatlı hemşehrimiz Osman Yardım tarafından gerçekleştiriliyor.

  

Karadeniz kültürünü yaşatmak isteyen 15 kişiye öğrettiğini ifade eden Yardım, “Horon bizim kültürümüzün ayrılmaz bir parçası. Karadenizli nereye giderse bu kültürünü de oraya götürmek istiyor. Ancak son dönemde biraz unutulmaya yüz tutmaya başladı. Bu gibi kurslar ile kültürümüzü yaşatacağımıza inanıyorum” dedi.

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Yorumlar
Çetin ACAR
30 Ocak 2010 Cumartesi 23:10
Yorumun devamıdır
Beraber gidebiliriz deyince,canı gönülden EVET EVET dedim.Bu benim için bulunmaz bir fırsattı.Nasıl olurda KARADENİZ uşağı HORON bilmezdi ? İşte tam burada Osman YARDIM hoca ile tanışmaya nail oldum.Burada sizlerin huzurunda Osman YARDIM hocaya, sabrı ve performansı için,ekip arkadaşlarıma da bu etkinlik de bulundukları için teşekkür ederim.Hoca çabuk dönde bi HORON edek uşağum.
Çetin ACAR
30 Ocak 2010 Cumartesi 20:06
Teşekkür
Aslen ARTVİN-ARDANUÇ'lu bir KARADENİZ uşağu olarak her zaman doğduğumuz topraklar ile gurur duyan bir insanım.1978yılından beri İZMİR-KARŞIYAKA'da ikamet etmem nedeni ile horon öğrenmek fırsatı bulamamıştım,bu nedenle olsa gerek ki içimde bir eksiklik hissediyordum.Arkadaşlarımın çoğu horon bilir misin ? diye sorduklarında mahcup oluyordum,cevabı nasıl savuştururumda konuyu bertaraf edip küçük düşmem diye düşünürken sevgili arkadaşım,gönül dostum Recep MERT Bornova'da horon kursu olduğunu ber
KONSERVATUVARLI
30 Ocak 2010 Cumartesi 17:36
teşekkür
arkadaşlar teşekkür ederim .Öncelikle haberi okuyarak gösterdiğiniz ilgiden dolayı teşekkürler.evet Metin yardım dayıımın ogludur bende ayrı bir yeri vardır...diğer arkadaşı tanımak isterim o beni gayet iyi onure etti...umarım yapmış oldugunuz yorumlara layık olabilirim sağoolun...
rıs
30 Ocak 2010 Cumartesi 11:17
/
horon gibisi yokdur horon
aaaa
30 Ocak 2010 Cumartesi 11:15
aaaa
kültürumüzü en ıyı şekilde yansıta bilecek kişilerin basında gelebilecek bi kardesimizdir ki kendi halk oyunları serüvenini cok ıyı bılen bir kişiyim kendini buyolda atamiş bi kardesimdir bu sektörde tatlı bi rekabetin oldugunun farkındayım ama sen heepp BİR numarasın başarılarının demamını dilerım
Diğer Haberler
  • Dağ turizminin yeni gözdesi "Akçatepe"27 Mart 2017 Pazartesi 11:00
  • Tiyatro Günleri Sürüyor08 Mart 2017 Çarşamba 15:05
  • Başbakan’ın hayatı kitap olacak04 Ekim 2016 Salı 12:37
  • Yarışlar Nefes Kesti25 Eylül 2016 Pazar 17:43
  • Zühre ile Adem evlendi25 Ağustos 2016 Perşembe 08:26
  • Tabelalar Hatalarla Dolu02 Mayıs 2016 Pazartesi 13:16
  • Son Oyun Sahnelendi10 Mart 2016 Perşembe 11:59
  • "Derya Gülü" Sahnelendi04 Mart 2016 Cuma 11:35
  • Fransa'da Trabzon Günleri08 Şubat 2016 Pazartesi 08:38
  • Akçaabat'ta Sanat Rüzgarı07 Ocak 2016 Perşembe 12:48